Nathalie – Trebarnsmamma, fru, matte och fotograf

Resans början till slut

Islandsresan var som jag skrivit helt fantastisk! Resan jag gjorde var en fotoresa som Emelie Ohlsson styrt ihop. Emelie fixade boende, hyrbil, modeller och olika platser som vi åkte runt och fotade på. Hon hade även styrt upp turridning och bad i varma källor. På resan hade Emelie en fantastisk assistent som gjorde ett fantastiskt jobb med allt från bilkörning, goda frukostar till att ringa och boka restauranger till oss och mycket annat.

Jag fick lära känna helt fantastiska människor och vi skrattade otroligt mycket under resans gång! Det var mycket bilåkande och det gjorde att vi lärde känna varandra på ett fint sätt.

Resan började med att min vän Emma Schödin kom och hämtade upp mig. Vi åkte till Arlanda och som vanligt blev det mycket skratt och tokigheter. Vi åkte runt 4.5 varv innan vi hittade vart vi skulle parkera, vi hamnade vid någon taxiparkering där det stod minst 100 taxibilar och där kom vi glidandes i Emmas lilla bil. Väl på Arlanda hände också massor av tok men det roligaste var att jag inte lyckades komma av rullbandstrappan med väskvagnen. Väskorna flög och jag skrattade hysteriskt. Självklart kommer det en hel hög med flygvärdinnor och piloter… tror ni att jag skämdes ihjäl eller?

På Arlanda mötte vi upp två tjejer som även dem skulle med på resan. Jag och Emma gick och åt en supergod lunch på flygplatsen och sedan köpte vi lite gott med till resan. På flyget fick jag sitta bredvid en härlig tjej som heter Veronica. Vi babblade och skrattade konstant.

Väl framme på Island så mötte vi upp resten av gänget. Så himla härliga allihopa! Vi åkte bil ganska så länge. När vi kom fram fick vi våra rum och sedan blev vi bjudna på tacos och bubbel. En himla härlig middag var det! Vi avslutade kvällen med härliga samtal i den varma utepoolen.

Morgonen efter så stod klockan på ringning klockan 06 och vid 06.30 gick vi på promenad till ett fint vattenfall i närheten. Så fantastisk promenad och vattenfallet var bland det häftigaste jag sett! Vi promenerade tillbaka till huset där bästa Caroline hade lagat en fantastisk frukost med pannkakor, äggröra, frukt, fil och massor av annat gott!

Tre timmars bilåkande väntade för att åka till häftiga plaster där vi skulle fotografera. Vi hann se mycket under bilfärden.

När vi kom fram till platsen visade det sig att min kamera inte fungerade som den skulle trots att den kommit tillbaka från lagning precis innan resan. Jag bröt ihop totalt! Har jag åkt till Island på fotoresa med en kamera som inte fungerar? Tur i oturen så hade Emelie (som höll i workshopen) en kamera jag kunde låna. Jag som alltid fotograferat med Nikon fick sadla om till Canon. Klurigt i början men det gick helt okej. Så tacksam att jag fick låna och kunde fota överhuvudtaget. Det blev en lång fotodag bland berg, lupiner och vattenfalll.

Kvällen avslutades med middag på ett supermysigt ställe och sedan 3h hem igen. Vi kom hem vid 02-tiden på natten. De flesta sov i bilen påvägen hem (inklusive jag).

Sista dagen blev vi bjudna på supergod frukost och sedan packade vi ihop oss och åkte iväg och badade i en varm källa. Jättemysigt! Så häftigt att det är uppvärmt av naturen! Efter badet åkte vi vidare till en restaurang och åt en supergod lunch. Efter lunchen fick vi rida på islandshästar i 1.5h. Det var bland det bästa jag gjort! Något som stått på min bucketlist! Vi red bland lupiner och över vattendrag.

Efter ridturen åkte vi och mötte upp två par vi skulle fotografera och åkte till två olika platser. Efter fotograferingarna så blev det avslutningsmiddag innan vi skulle mot flygplatsen.

Flyget gick vid 01.15 isländsktid och vi landade vid 06.30 svensk tid (2h tidsskillnad). Jag sov någon timme på planet. Det var så mycket luftgropar så jag trodde på riktigt att vi skulle dö ett tag… När jag kom hem hann jag mysa med barnen. Erik åkte iväg på jobb och jag var dödstrött efter alla dagarna men mest att jag inte sovit något. Erik kom hem sent och då hade jag lyckats natta Leah iallafall.

Resan var fantastisk och det gick bättre att vara ifrån barnen/familjen än jag trott. Det var så späckat schema så hann inte tänka så mycket. Det var skönt att få vara mig själv. Att kunna äta i lugn och ro var lyxigt och att få sova 2 nätter utan att bli väckt.

Bilder från fotograferingarna kommer senare.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!